Podsumowanie zajęć latarniczych z seniorami i osobami wykluczonymi cyfrowo z 2015 r.



Tak jak obiecałam podliczyłam zajęcia latarnicze z seniorami oraz osobami wykluczonymi cyfrowo, które przeprowadziłam w 2015 r. Ich liczba wynosi 102.
Dotyczyły one szerokiego zakresu tematów. Od początkowej nauki posługiwania się komputerem
i Internetem po bardziej zaawansowane.
Z relacji, które zamieszczam na stronie https://latarnicy.pl/ wychodzą takie tematy jak:
- pierwsze kroki w Internecie czyli poznanie przeglądarek, wyszukiwarek, metod i narzędzi wpisywania oraz nawigacja po stronie internetowej;
- blog na Google+;
- dodawanie ogłoszenia na stronie Gumtree;
- zgrywanie zdjęć z aparatu fotograficznego na laptopa z Windows 8.;
- bankowość internetowa;
- zakupy internetowe np. Allegro
- telefonia komórkowa;
- nagrywanie na płyty CD w programie Nero;
- Hangouts i Skype;
- praca z płytą CD i DVD i Windows Media Player 1;
- wejście gniazda USB w laptopie i podłączanie pamięci USB czyli pendriva oraz podgląd slajdów
w przeglądaniu zdjęć;
- przegrywanie zdjęć z aparatu cyfrowego do komputera za pomocą kabla US;
- piszemy tekstu w Microsoft Office Word 2007 i formatowanie g;
- sprawdzanie wiadomości w Internecie;
- wirtualne wycieczki po muzeach Polski i świata;
- telewizja internetowa, radio on-line;
- skanowanie, drukowanie dokumentu;
- poczta on-line (wysyłanie wiadomości  z załącznikiem lub bez);
- Program PIT i e-Deklaracja;
- aktualizacja antyvirusa i skanowanie komputera;
- Mapy Google i zdjęcia Street View;
- media społecznościowe - Facebook, Nasza Klasa, Skype,
- tworzenie drzewa genealogicznego;
- tłumacz Google;
- Internet mobilny i Wi-Fi;
- posługiwanie się tabletem;
- zarejestruj się - zaloguj się - wyloguj się
- YouTube;
- wypełnianie formularzy na stronie internetowej;
- pobieranie zdjęć z Internetu, zapisywanie ich;
- tworzenie folderu, przenoszenie zdjęć do folderu;
- ustawianie tła pulpitu;
- zmiana języka komputera;
- jak dojadę;
- rozkład jazdy ZTM; 
- rezerwacja biletu PKP.


Każde zajęcia to dla mnie wielka przyjemność, że mogę kogoś nauczyć. Z tego co mówią moi kursanci jestem do tego stworzona ;-) Na wybranych zdjęciach widać, że nie była to tylko nauka ale i zabawa i to przednia. Zawsze z uśmiechem. :-)

Wszystkie relacje z przeprowadzonych zajęć można znaleźć pod tym linkiem; 

https://latarnicy.pl/calendar/events-reports/?q=aneta+samulik&month=&voivodeship=&year=&page=2

 Staram się też uczestniczyć w różnych warsztatach organizowanych przez nasze Stowarzyszenie "Miasta w Internecie", aby jak najwięcej się nauczyć od osób, które więcej wiedzą i od innych Latarników.

A teraz się czymś pochwalę. :-)
W dniu 25 marca udzieliłam wywiadu studentkom UW z kierunku Polityka Społeczna. Nasza rozmowa dotyczyła oceny programu Polska Cyfrowa Równych Szans i Latarników i miała być wykorzystana do przygotowania przez dziewczyny ankiety na zaliczenie semestru. Zapytano mnie o to dlaczego zostałam Latarnikiem i jakie są moje zadania. Poproszono również o opinię na temat przydatności i przyszłości tej inicjatywy. Nasze spotkanie trwało ponad godzinę (nawet nie wiem kiedy minął ten czas tak się rozgadałam). Obok odpowiedzi na przygotowane pytania znalazł się czas na przywołanie wspomnień i swobodną relację z przeprowadzonych dotychczas zajęć, latarniczych zjazdów, szkoleń i warsztatów. Cieszyłam się, że mogłam tyle powiedzieć o Latarnikach, o swojej pracy i o pracy Latarników z Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy w tym także o Latarnikach w Czytelni Naukowej Nr 1, Anecie Nowakowskiej, Dariuszu Chmielewskim. Słuchano mnie z uwagą, a nawet nagrywano za moją zgodą, żeby nie zapomnieć nic z moich słów. Podobnież powiedziałam tyle, że wystarczyło to już dziewczynom do skonstruowania całej ankiety.

To bardzo ważne, żeby jak najwięcej ludzi dowiedziało się o naszej - wszystkich Latarników na terenie całej Polski - pracy na rzecz Pokolenia 50+ i tych wykluczonych cyfrowo.  

Chciałabym takie zajęcia prowadzić też w okolicy mojego zamieszkania, ale jak na razie nie ma ku temu przesłanek.

Tak było w 2015 r. 







Komentarze

Prześlij komentarz