Sezon na duchy, włamywaczy czy zwłoki? czyli "Wakacje z trupami" Agnieszki Pruska

"Pierwszy trup w sezonie, to prawie jak pierwszy prawdziwek lub pierwszy szczupak. Czyżby sezon wakacyjny stał się dla nas sezonem znajdowania zwłok? Na nieboszczykach specjalnie nam nie zależało, ale  zagadki kryminalne przyciągały nas, a szczególnie mnie, a wyglądało na to, że to komplet. Zagadka i trupy."

"Wakacje z duchami" Agnieszki Pruska to druga historia ze zakręconymi nauczycielkami Alicją i Julią, żądnymi przygód w okresie wypoczynku wakacyjnego. 
Po perypetiach z wakacji z poprzedniego roku (opisanych we wcześniejszej książce autorki z w/w bohaterkami pt. "Zwłoki powinny być martwe") teraz też szukają czegoś zajmującego.
Nie czytałam pierwszej części, ale nie jest to potrzebne aby czytać, tę książkę. Chociaż na bank sięgnę po poprzednią. Nawet już ją zamówiłam.

"Obfitujący w ekscytujące i tajemnicze wydarzenia zeszłoroczny pobyt w leśniczówce mojego kuzyna spowodował, że już w kwietniu zaczęłyśmy z Julią kombinować, gdzie pojechać na najbliższe wakacje [...]"
- A czort wie. - [...]. Ja to bym chciała, żeby się coś działo." 



"-Co byś powiedziała na duchy? - rzuciła już w progu.
- Widziałaś ducha? - zainteresował się mój mąż, który zdążył już wrócić z pracy. 
- Osobiście nie, moja znajoma zna ludzi, którzy widzieli. A w każdym razie twierdzą, że widzieli.
- Ducha? Pewnie się filmów naoglądali albo naczytali książek - zawyrokował Rafał i stracił zainteresowanie tematem, [...]
- On ma rację, skąd te duchy? Kto w nie wierzy w obecnych czasach?"


Bohaterki książki decydują się na Frombork, gdzie przyciągnął je duch krążący po okolicznych wioskach. Czy wyobrażacie sobie ducha kradnące drobne i niepotrzebne rzeczy?

" Ciekawe, co się teraz ludziom może kojarzyć z duchami. Chyba nie znikające we mgle odziane w powłóczyste białe szaty postacie? [...]
- Coś im znika. [...]
- Duch?
- Nie, no co ty? Znikają im różne pierdoły. Jakieś grabie, miska psa, namiot
z ogródka..." 

Podejrzewałam, że i tym razem jak to One wywołają jakiś galimatias. 
Książka zapowiadała się na komedię kryminalną. I fakt śmieszyła, chyba najbardziej postawa bohaterek i ich podejście do odnajdywanych zwłok. Ale tych momentów nie było za dużo. To co mi przeszkadzało to zbyt wnikliwa analiza odkrytych faktów, co przeciągało niepotrzebnie fabułę. 



Dziewczyny oczywiście nie byłyby sobą gdyby nie próbowały rozwiązać zagadki. Szukają
i pytają o ducha i włamywacza, a znajdują trupy. I to właśnie zaostrza ich ciekawość. Jak nie las wokół obserwatorium to opuszczony ośrodek wczasowy. Swoją wnikliwością dobijają miejscowego sierżanta policji, który został uprzedzony o ich dociekliwości przez partnera Julii - policjanta, który prowadził poprzednią sprawę z udziałem bohaterek.



Ten kto nastawił się na wielkie napięcie to niestety nie znajdzie tu tego. Przez te zbyt długie opisy nie dało się go odczuć. I mimo, że uwielbiam zbierać grzyby (jak bohaterki książki) i mogłabym to robić codziennie, nie uważam, że akurat cokolwiek wnosiły do fabuły.

To nie tak, że mi się książka nie podobała. Bo się podobała, ale mogłaby być trochę mniej rozbudowana. Może wtedy humor w niej zawarty byłby lepiej widoczny.
Będą ją polecała swoim czytelnikom w mojej bibliotece (Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy, a dokładniej w Wypożyczalni dla Dorosłych i Młodzieży nr 37 przy ul. Smoleńskiej 94) i z ochotą ją promowała.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Oficynka, a za zaproszenie do całej akcji #szukamtrupa - Dorocie Lińskiej-Złoch z bloga Przeczytanki. Byłam bardzo dumna, ze zostałam wybrana do tej akcji z tak wielu zgłaszających się blogerów. 

Uwaga!!!!

Moja recenzja bierze udział w akcji #szukamtrupa.

Razem z blogerami, do których traficie klikając w linki poniżej, zachęcamy do przeczytania książki „Wakacje z trupami” Agnieszki Pruskiej. I do wzięcia udziału w konkursie!

Od 1 do 21 października wypatruj u nas informacji, które pomogą Ci #szukaćtrupa. Do zdobycia będą trzy egzemplarze powieści oraz dodatkowe prezenty od autorki oraz Wydawnictwa Oficynka.

W naszych wpisach znajdziecie wskazówki, które ułatwią Wam udzielenie odpowiedzi na pytania. A pytania ukażą się 21 października na wszystkich blogach wypisanych poniżej.

Odpowiedzi będziecie musieli wysłać na maila, by nikomu nie ułatwić zadania i nie popsuć zabawy!


Zapraszam na pozostałe blogi biorące udział w akcji „Wakacje z trupami”:

http://matkaksiazkoholiczka.blogspot.com/
http://poligondomowy.pl/
http://obydwiezaczytane.blogspot.com/
http://alicya.pl/




Komentarze