O ludziach, erotyce i pokonywaniu barier - "Chciałbym, żebyś mnie napisała. Opowiadania nie tylko erotyczne" Hanki V. Mody.


                                                  Zdjęcie pochodzi od autorki


Niedawno dostałam propozycję przeczytania i zrecenzowania książki w formie e-booka. Muszę przyznać, że to moja pierwsza książka przeczytana w tej formie. Zajrzałam do tekstu na telefonie w trakcie drogi z pracy tylko na chwilkę i ... przepadłam.
Co to jest erotyzm? Co go definiuje? Dla każdego z nas co innego. Erotyzm nie zna płci. Mamy tu wszystko czego człowiek może doświadczyć. I uzależnienie od seksu i perwersje i miłość lesbijska i zdradę. Według mnie opowiadania łączy potrzeba bliskości w różnej formie. Wyobraźnie działa przy czytaniu na zwiększonych obrotach.

To nietypowy zbiór opowiadań. Seks odgrywa tu znaczącą rolę, ale nie tylko. Mnie urzekła taka swoista otoczka erotyki. Wcale nie takiej bardzo wulgarnej.. I jeszcze coś takiego nieuchwytnego. Może samotność. Mamy tu przecież tyle emocji od pragnień, poprzez nienasycenie, nieposkromioną żądzę, pasję do spełnienia. Autorka w opowiadaniach porusza tematy tabu. Czytając je w całości ma się wrażenie spójności tekstu.
Jeżeli myślicie, że macie tu do czynienia z polskim Greyem, to nic bardziej mylnego. Relacje między bohaterami  przebiegają na różnych płaszczyznach erotycznych. Od spokojnych po bardzo ostre z użyciem dosadnego słownictwa. Ale nie jest ono bardzo rażąca.

Ciekawym zabiegiem literackim jest sposób napisania opowiadań. Autorka zastosowała formę pierwszoplanową. Część z nich pisana jest jako zwrot do konkretnego odbiorcy, tak jakby narrator pisał pamiętnik lub list zwracając się do danej osoby.

Hanka V. Mody wywołała wiele emocji a swoim warsztatem literackim, prezentując krótką formę, zmusza do przemyśleń na temat miłości, partnerstwa, poszukiwania szczęścia i relacji w stosunku do drugiego człowieka. Opowiadania zadowolą wymagających czytelników. Ja osobiście polecam je z pełną świadomością.

Książka znalazła się w finale II edycji niezależnego plebiscytu na polską książkę roku Brakująca Litera 2018. Zajęła 3 miejsce w głosowaniu czytelników.

Za przeczytanie i udostępnienie książki dziękuję autorce i organizatorce w/w plebiscytu, Iwonie Niezgoda.







Komentarze