Historia i dziedzictwo lokalne z okazji 500-lecia wsi Wielgolas

W niedzielę, 1 września obchodziliśmy 500- lecie wsi Wielgolas, naszej małej ojczyzny.
My Mieszkańcy wspólnie z Radą Sołecką i Sołtys oraz z Ochotniczą Strażą Pożarną w Wielgolesie przygotowaliśmy z tej okazji Piknik dla mieszkańców i naszych sąsiadów.

Uroczystość rozpoczęliśmy Mszą św. na placu naszej strażnicy. Następnie Pani Sołtys oraz Radni wręczyli dyplomy uznania, medale i statuetki najstarszym mieszkańcom Wielgolasu oraz małżeństwom z najdłuższym stażem. Nie zapomnieli również o poprzednich Sołtysach :)
W ramach zaplanowanych uroczystości na placu OSP odsłonięto 2 pamiątkowe tablice - pierwsza z okazji 100-lecia istnienia jednostki straży, druga natomiast z okazji 500-lecia wsi. Wspólnie zakopaliśmy kapsułę czasu, w której znalazły się przedmioty codziennego użytku. Kolejnym punktem programu był tort dla wszystkich gości i tradycyjna grochówka wraz z lokalnymi przysmakami.

Po oficjalnej części dla mieszkańców czekało wiele atrakcji i konkursów.

W międzyczasie przeprowadzony został konkurs historyczny z wiedzy o Wielgolesie i warsztaty genealogiczne, które osobiście wymyśliłam i koordynowałam. Byłam bardzo zaskoczona poziomem wiedzy uczestników. Jak mi wyjaśniła jedna z osób to szkoła Pana Zdzisława Ćmocha, który nota bene jest autorem opracowania historycznego o historii wsi Wielgolas, które powstało z okazji tej uroczystości.

Na scenie pojawił się lokalny zespół ludowy "Mazowszaki", który porwał do tańca głównie starszych gości. Przygotowana loteria fantowa oraz konkursy były strzałem w 10! Nie trzeba było nikogo namawiać do udziału. Mieszkańcy w każdym wieku, od starszych do całkiem młodych wiekiem chętnie się bawili i rywalizowali między sobą. Zabawy i śmiechu było co nie miara! Dla wszystkich uczestników konkursów przygotowane były pamiątkowe medale i drobne upominki.

Z okazji obchodów został ogłoszony konkurs na herb Wsi Wielgolas. Ku zaskoczeniu organizatorów prac wpłynęło bardzo dużo. Wykonane było bardzo różnymi technikami. Udział w konkursie wzięli i starsi i młodsi. Ja osobiście zajęłam drugie miejsce w konkursie, czym byłam bardzo zaskoczona. Mam nadzieję, że herb, który wygrał stanie się oficjalnym herbem wsi Wielgolas już niedługo.

Do późnych godzin wieczornych zgromadzonych zabawiał lokalny zespół Live, który nie pozwolił nawet na chwilę odpoczynku.

Impreza na taką skalę, nie udała by się gdyby nie wsparcie sponsorów, którzy także w ramach podziękowania dostali medale i statuetki.
Naszą zabawę relacjonowali zaproszeni patroni medialni. Świadczą o tym bardzo przychylne artykuły o naszej inicjatywie.
https://co-slychac.pl/artykuly-tresc.php?id=11521
https://www.youtube.com/watch?v=9j--6my75ZU&feature=share&fbclid=IwAR3e2aycFUX6RsEOsl2WN4-Jl-TADJsqtPSm9dnju7-J4y09m5b5DXwOXio
  A mieszkańcy pokazali, że razem możemy zrobić wiele. I to w krótkim czasie.




























































            









Komentarze