Piękny świat orzechów i pestek - "Orzechy! Pestki. Przewodnik mistyczno-kulinarny" Lary Gessler


To, że lubię wszelkiego rodzaju orzechy i pestki to mało powiedziane. Gdy dostałam od Wydawnictwa Prószyński propozycję recenzji książki Lary Gessler "Orzechy ! Pestki. Przewodnik mistyczno-kulinarny" bardzo się ucieszyłam. Wiedziałam, że się nie zawiodę. I tak się stało. Bardzo udana publikacja, która zamieszka w mojej biblioteczce na stałe.

To nie jest tylko książka kucharska. Zgadza się. Mamy tu przepisy. Te proste i te trudniejsze do wykonania. Ale dodatkowo Lara Gessler zabiera czytelnika w magiczną podróż po świecie i miejscach skąd pochodzą orzechy i pestki.

Eleganckie wydanie książki przyciąga wzrok. Kolor okładki to nasycony fioletowy ze złotymi ozdobami przedstawiającymi orzechy i pestki, tak jakby były wstęgą. Już sama szata graficzna nawiązuje do drugiej części tytułu, a zdjęcia wprowadzają w nastrój mistycyzmu i robię niesamowite wrażenie.

Na samym wstępie czytelnik dowiaduje się wielu ciekawych wiadomości na temat orzechów i pestek i przystąpienia do pracy z nimi. Ileż to razy się działo tak, że zabierałam się do przyrządzania potraw i czegoś zabrakło. Gdy sklep jest otwarty to pół biedy. Z tym, że ja mieszkam na wsi i nie wszystko w takim sklepie mogę dostać.

Po zapoznaniu się z tekstem dotyczącym kupowania produktów paczkowanych czy na wagę już nigdy nie kupię tych drugich. To dobrze, że są takie książki, które mówią prawdę prosto w oczy. Mnóstwa dowiedziałam się o przechowywaniu i ... brr o molach. Jak to człowiek jest wielu rzeczy nieświadomy.



Lubisz eksperymentować w kuchni? W takim razie to książka dla Ciebie. 

Jak zrobić mleko z orzechów czy masło orzechowe. Jak namaczać orzechy. Pomyślisz co za różnica? A jednak. Tu to znajdziesz. Nawet odpowiedź na to co oznaczają sny o orzechach.

Jak zabrać się do otwierania orzechów. Pamiętam jak z siostrami rozłupywałyśmy   w dzieciństwie orzechy włoskie. Przycinałyśmy je w drzwiach, dopóki mama się nie dopatrzyła.

Lara Gessler przeprowadza czytelnika przez książkę dzieląc ją tematycznie na poszczególne rodzaje orzechów i pestek. W ramach każdego rozdziału dowiadujemy się wielu ciekawych informacji na ten temat, począwszy od historii, poprzez wierzenia i zastosowanie w medycynie ludowej, właściwości, różnice w rodzaju orzechów i pestek do w bardzo przejrzysty sposób nakreślonych przepisów z ich wykorzystaniem na całym świecie. Dowiemy się do jak wielu potraw można użyć orzechy i pestki. Często zaskakujących.

Na kartach tej książki widać, że autorka podeszła profesjonalnie do omawianego tematu i jej miłości do orzechów, pokazując co sama wykorzystuje we własnej kuchni. Zdjęcia dopełniają każdy rozdział i stanowią ucztę dla oka. Cudowna szata graficzna całej zawartości i czytelna czcionka zachęca do ciągłego zaglądania do tego przewodnika. Czyta się ją jak dobrą powieść. Mnie osobiście otworzyły się oczy na temat orzechów i pestek. Będę do niej często wracać i korzystać z zawartych w niej przepisów. Was też do tego zachęcam. Warto i to bardzo.

Za możliwość zagłębienia się w tę książkę dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.



Komentarze

  1. Dla kogoś zainteresowanego tematem, to musi być ciekawa pozycja. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie mój gust, ale na pewno spodoba się miłośnikom takich tematów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja orzechy mogę jesc zawsze i dlatego bardzo mi podpasowała. Dziękuję za komentarz.

      Usuń
  3. Mam lekturę w planach, zdecydowanie lubię i jedne i drugie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ja też nie i dzięki temu, że dostałam książkę do recenzji mogę czerpać z niej pomysły. Autorka naprawdę wie o czym pisze. I przedstawia to klimatycznie i ciepło.

      Usuń

Prześlij komentarz